Πολλή κουβέντα γίνεται με τα διόδια.
Να μη πληρώνουμε ;;;
Αν πρέπει, πόσα να πληρώνουμε.
Το κράτος δεν έχει λεφτά.
Υπέγραψαν ΠαΣοΚ και ΝΔ απαράδεκτες συμβάσεις?
Ας δούμε νηφάλια την κατάσταση τουλάχιστον για να γνωρίζουμε τι γίνεται αλλού.
Πότε επιβάλλονται διόδια
Παραμερίζοντας την παραβατικότητα των οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν διόδια ως μέρος της γενικής ανομίας που επικρατεί στον τόπο μας, δεν έχουν άδικο ως προς την ουσία του θέματος.
Συμβαίνει δηλαδή το ακατανόητο: Οι διερχόμενοι οδηγοί να χρηματοδοτούν ατόκως τους εργολάβους που ΘΑ κατασκευάσουν τους δρόμους.
Παραμερίζοντας και την άποψη πως το κράτος δεν έχει χρήματα για την κατασκευή δρόμων (όταν είχε το 1955 με λιγότερα από δέκα χιλιάδες ΙΧ,ενώ τώρα έχει τεράστια έσοδα από την φορολογία εκατομμυρίων οχημάτων και των καυσίμων τους) ας δούμε τι γίνεται στα λίγα κράτη που έχουν δρόμους με διόδια.
Για να επιβληθούν διόδια σε έναν Αυτοκινητόδρομο πρέπει απαραιτήτως οι πόλεις να συνδέονται και με Εθνική οδό ώστε ο οδηγός να έχει την ευχέρεια επιλογής. Αυτός είναι ο κανόνας. Όπου δεν υπάρχει Εθνική οδός δεν υπάρχουν διόδια σε Αυτοκινητόδρομο. Τελεία και παύλα.
Για παράδειγμα οι Αυτοκινητόδρομοι Α3: Σαλέρνο - Ρήγιο (440 χιλ.) και Α19 + Α29: Κατάνη - Παλέρμο - Τραπάνι (244 χιλ.) είναι χωρίς διόδια επειδή αυτές οι πόλεις δεν συνδέονται και με εθνική οδό. Από την άλλη πολλές από τις εθνικές οδούς όπως η SS379 Μπρίντιζι - Μπάρι και η SS100 Τάρας - Μπάρι δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους Αυτοκινητόδρομους.
Χώρες που δεν θέλουν να συντηρούν διπλές οδικές αρτηρίες, όπως οι περισσότερες χώρες της κεντρικής και δυτικής Ευρώπης, κατασκευάζουν Αυτοκινητόδρομους χωρίς διόδια .
Στην Ελλάδα το κράτος δεν τήρησε ποτέ αυτόν τον νόμιμο και ηθικό κανόνα της ελεύθερης μετακίνησης. Ανήκει κι αυτη η περίπτωση στην διαρκη αντιπαλότητα που χαρακτηρίζει τις σχέσεις του ελληνικού κράτους με τους πολίτες του.
Όταν το κράτος εκχωρούσε το προνόμιό του στούς εργολάβους, το έκανε λόγω αδυναμίας του να χραματοδοτήσει το ίδιο, το κόστος των έργων.
Από την άλλη μεριά οι εργολάβοι δεν ειχαν τα κεφάλαια στο πουγκί τους.Επρεπε και αυτοί από κάπου να τα βρουν. Από τίς Τράπεζες δηλαδή, όπως τα βρίσκει και ο τελευταίος επενδυτής.Και οι Τράπεζες γιατί να τους τα δώσουν όταν δεν υπήρχε περιουσία για να υποθηκευτεί αφού η Γή θα συνεχίσει να ανήκει στο Δημόσιο;
Έτσι λοιπόν οι Τράπεζες για να εξασφαλίσουν την αποπληρωμή τών Κεφάλαίων τους για την ολοκλήρωση τών έργων απο τους εργολάβους, υποθήκευσαν στην ουσία,τα διόδια από την αρχή τών έργων.
Αυτό πού δέν φρόντισε (πονηρά) να συμπεριλάβει το κράτος στην συμφωνία εκχώρησης της κατασκευής των Αυτοκινητοδρόμων στούς εργολάβους ήταν η δική του υποχρέωσή να κατασκευάσει το ίδιο παράπλευρες οδούς πού θα συνέδεαν μεταξύ τους τίς ενδιάμεσες πόλεις και κωμοπόλεις.
Το κίνημα του «δεν πληρώνω» ας γίνει το έναυσμα για τη βελτίωση των σχέσεων του με τούς πολίτες του.
Η πιο πρόσφατη περίληψη για τη ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΗ, ειρηνική, συλλογική
αντιμετώπιση-ΑΠΟΤΡΟΠΗ των φυσικών κλιματικών αλλαγών, όπως οι ενδεχόμενοι
ηφαιστειακοί χει...